Noul Audi Q7 TFSI e quattro este disponibil pentru precomenzi în Germania și alte țări europene (deocamdată, nu și în România). Versiunea hibridă cu încărcare la priză a SUV-ului de clasă mare al Audi se alătură astfel unei game de modele hibride plug-in care mai cuprinde Audi Q5, A8, A6 și A7 Sportback.
Audi Q7 TFSI e quattro este oferit în două variante de putere – 381 CP și, respectiv, 456 CP. Ambele au sub capotă un motor pe benzină V6 de 3,0 litri, acesta fiind ajutat de un motor electric de 94 kW (128 CP) integrat în cutia de viteze tiptronic. Energia necesară funcționării motorului electric este furnizată de o baterie Li-Ion răcită cu lichid care este poziționată sub compartimentul de bagaje. Aceasta are o tensiune de 308 volți și o capacitate de 17,3 kWh.
Cutia de viteze tiptronic cu opt rapoarte asigură transmiterea cuplului celor două motoare la toate cele patru roți prin intermediul sistemului de tracțiune integrală quattro. Este echipată cu o pompă de ungere electrică, care asigură lubrifierea optimă indiferent de modul de rulare. La baza sistemului de tracțiune integrală quattro se află un diferențial central mecanic, care poate distribui cuplul motor între cele două punți de la un raport față/spate de 40/60 în funcționarea normală la aproape 100% către puntea care are o tracțiune mai bună.
Versiunea mai puternică Audi Q7 60 TFSI e quattro accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde și are o viteză maximă limitată electronic la 240 km/h. Versiunea de 381 CP Q7 55 TFSI e quattro accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde, cu aceeași viteză maximă de 240 km/h (nu este limitată electronic în această versiune). În modul electric, ambele modele pot atinge o viteză maximă de 135 km/h și reușesc o autonomie de 43 km conform ciclului de măsurare WLTP.
Logica de comandă a sistemului hibrid favorizează o rulare cu emisii zero, astfel că pornirea normaă se face în modul electric. Un generator de zgomot este folosit pentru alertarea pietonilor la viteze de până la 20 km/h, în concordanță cu legislația europeană. Motorul termic pornește doar la o apăsare puternică pe pedala de accelerație activă.
Modul de rulare hibrid dispune de două stiluri – Auto și Hold. În modul Auto, sistemul de comandă stabilește strategia optimă de funcționare a sistemului hibrid, în funcție de traseul configurat în sistemul de navigație. Acesta va folosi propulsia electrică pentru sectoarele de drum din interiorul localităților și în ambuteiaje, urmărind folosirea bateriei cât mai mult timp posibil. Odată cu atingerea destinației, capacitatea bateriei va fi fost complet epuizată.
În modul Hold, capacitatea bateriei este conservată pe toată perioada de rulare. Acest lucru permite acoperirea unor distanțe mari pe autostradă fără a consuma bateria, pentru ca în apropierea destinației, în zona urbană, rularea să se poată face în modul pur electric.
Motorul electric funcționează și ca generator, iar la rularea în frână de motor permite recuperarea a până la 25 kW de energie. În timpul unei frânări energice, această valoare crește până la 80 kW. Frânarea regenerativă poate asigura o decelerare de până la 0,3 g, peste această valoare fiind acționate și frânele hidraulice. Tranziția dintre cele două moduri de frânare se face lin, imperceptibil pentru cel de la volan.